Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığının
Görev Yetki Ve Sorumlulukları
MADDE
4- Daire Başkanlığının görev, yetki ve
sorumlulukları şunlardır;
a) İzleyen
iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve
yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin
bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
b) Mevzuatı
uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama
programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili
birimlere gönderilmesini sağlamak,
c) Bütçe
kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak,
değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
d) İlgili
mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,
e) İlgili
mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,
f) İdarenin
muhasebe hizmetlerini yürütmek,
g) Başkanlık
birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak başkanlık
faaliyet raporunu hazırlamak,
h) İdarenin
mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal
cetvellerini düzenlemek,
i) İdarenin
yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek
ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
j) İdarenin,
diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve
sonuçlandırmak,
k) Mali
kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve
harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
l) Ön mali
kontrol faaliyetini yürütmek,
m) İç
kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi
konularında çalışmalar yapmak,
n) Mali
konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.